رفتن به محتوای اصلی

بیست و دو بهمن ماه، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

22بهمن:
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی باد
22بهمن

22بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است. درچنین روزی سرانجام مبارزات مردم مسلمان ایران به بار نشست و حکومت پادشاهي و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست خداوند قادر و اراده مردم کشورمان، جمهوري اسلامي برپا شد.

در این صفحه، جملات مقام معظم رهبری را در مورد یوم الله بیست و دو بهمن ماه مرور خواهیم نمود:

«روز ۲۲ بهمن، روز نجات ملّت ایران و روز شکوفایى و پیروزى بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما از شروع اسلام تا امروز [است]... یوم‌الله بیست‌ودوّم بهمن براى ما، هم از این نظر حائز اهمیت است که روز طلوع و ظهور بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما پس از اسلام است، و هم از این نظر که روز شکوفایى استعدادهاى ملّت ما و بهره‌گیرى از زحمات و رنج‌ها و مصائبى است که این ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سال هاى مبارزه و نهضت متحمّل شده است. ما ملّت ایران این انقلاب را عید مبارک بزرگ خودمان به‌شمار مى‌آوریم. پیش از این انقلاب، ما جامعه‌اى بودیم از اراده انسانى به‌دور، از اسلام به‌دور، تحت سلطه بیگانگان، تحت سلطه مستکبران، وضع مادّى ملّت ما و وضع معنوى این ملّت هر دو بد. انقلاب ما با نام خدا و با طلب مدد و کمک از پروردگار براى پیروزى اسلام و رفع ظلم و ستم آغاز شد و با تحمّل مصائبى در طول پانزده سال و بیشتر، به پیروزى رسید».

«من مى‌خواهم به ملت عزیزمان بگویم که دهه فجر و ۲۲ بهمن را قدر بدانید. این خاطره، بزرگترین خاطره ملت ما بعد از ورود اسلام به سرزمین و مرزهاى ماست. البته، دشمنان اسلام و انقلاب، با یاد دوران پیروزى انقلاب دشمنند؛ اما على‌رغم میل آنها، خاطره انقلاب را بزرگ بشمارید. در طول این ده سال، همیشه دشمنان ما خواسته‌اند به این انقلاب خدشه وارد کنند و سیماى منوّر امام را مخدوش نمایند. شما با گرامیداشت دهه فجر، تمایل دشمن را خنثى کنید».

«از اوّلین روز پیروزى این انقلاب، همه ما گفتیم و همه ملّت باور کردند که کار با پیروزى بر ایادى آمریکا در کشورمان تمام نمی‌شود، کار در ۲۲ بهمن به پایان نمی‌رسد، بلکه کار در این روز بزرگ و مبارک تازه آغاز می‌شود. ما در ۲۲ بهمن قدم در جادّه‌اى گذاشتیم که انتهاى این جادّه، جامعه اسلامى و انسانىِ آسوده و پر نعمت و پر برکت و برابر امر خدا و قوانین الهى است؛ به تدریج به آن نهایت نزدیک خواهیم شد»

«جشن دهه فجر باید از صورت جشن دولتى خارج بشود. البته مى‌گویید کارهایى هم کرده‌اید، راست هم مى‌گویید؛ اما این کار نشده و باید بشود. من مى‌دانم که شما خیلى تلاش کرده‌اید؛ اما آن کارى که باید بشود، نشده است. من یک بار در نماز جمعه گفتم که برگزارى دهه فجر، باید مثل برگزارى جشن نیمه شعبان باشد. حالا ببینید چه‌طور تبلیغاتى لازم است، چطور فیلمى باید بسازید، چطور سخنرانى باید بشود و چکار باید بکنید. این‌ها دیگر به عهده شما ـ یعنى شوراى هماهنگى تبلیغات ـ است. بنشینید روى این قضیه کار کنید. چکار باید بکنید که وقتى آدم در شب ۲۰، ۲۱ و ۲۲ بهمن به خیابان مى‌رود، همه جا پرچم زده باشند و فقط سر در ادارات پرچم و چراغ نباشد»؟

دسته بندی